"Nowy" samochód - leasing

wszystko co nie koniecznie dotyczy naszej społeczności
Roland
Posty: 72
Rejestracja: 2018-03-24 11:21

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: Roland » 2018-12-28 19:00

Tak sie sklada, ze mam diesla i wiem jakie sa koszty utrzymania.

Przedtem mialem benzynowe, miedzy innymi "eko gowno silniczki" 1.4 - co zeby wjechac pod gorke trza bylo to ustrojstwo krecic do 6000 obrotow zeby wogole dalo rade, przy czym spalanie wtedy bylo mniej wiecej jak w F-16, a moc jak w odkurzaczu....

Sama ropa moze drozsza od benzyny, ale jednak proces Diesla jest bardziej efektywny przez co spalanie nizsze. Do tego dochodzi sporo wiekszy moment obrotowy juz od samego dolu pasma obrotow. Wspomniana wyzej gorka to zaden problem, nawet przy w pelni zaladowanym samochodzie.

Nie wracam do benzyny dobrowolnie. Nigdy. 8-)

Takie moje skromne zdanie.

Awatar użytkownika
adriankolodziej
Posty: 223
Rejestracja: 2017-07-27 11:46
Kontakt:

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: adriankolodziej » 2018-12-29 09:52

Roland pisze:Tak sie sklada, ze mam diesla i wiem jakie sa koszty utrzymania.

Przedtem mialem benzynowe, miedzy innymi "eko gowno silniczki" 1.4 - co zeby wjechac pod gorke trza bylo to ustrojstwo krecic do 6000 obrotow zeby wogole dalo rade, przy czym spalanie wtedy bylo mniej wiecej jak w F-16, a moc jak w odkurzaczu....

Sama ropa moze drozsza od benzyny, ale jednak proces Diesla jest bardziej efektywny przez co spalanie nizsze. Do tego dochodzi sporo wiekszy moment obrotowy juz od samego dolu pasma obrotow. Wspomniana wyzej gorka to zaden problem, nawet przy w pelni zaladowanym samochodzie.

Nie wracam do benzyny dobrowolnie. Nigdy. 8-)

Takie moje skromne zdanie.
Z tego co napisałeś mam wrażenie, że odczucia zależą od posiadanego samochodu, momentu obrotowego i mocy silnika.

Mój diesel ma 140km w silniku 2.0
A benzyna 211 KM w silniku 2.0

Diesel potrzebuje z 14-16 sekund do setki, a benzyna ma moment obrotowy na poziomie 350nm. Co oznacza, że setkę mam po 6s.

Spalanie Diesla i Benzyny to około 7-8l na 100 km.

Ekologiczność samochodu nie ocenia się po pojemności silnika. Dzisiejsze samochody mogą mieć 3l silniki i być EKO. Po to są systemy start-stop,7-9 stopniowe skrzynie biegów, tryby eco itd.

Zaś na przyśpieszenie nie wpływa pojemność silnika, ale moc i moment obrotowy. Klasa A Mercedesa ma silnik 1.9 a pod maską masz 380 km i 450nm. Do setki kreci się w 4.5s. A jest to mały samochodzik.

Dziś spalanie w nowych samochodach (nawet o dużej mocy) jest małe. System start-stop potrafi zaoszczędzić do 1.7l na 100 km. Do tego dochodzi 7 -9 stopniowa skrzynia biegów, dzięki czemu auto jeździ na niskich obrotach i pali mniej.

Mam wrażenie, że to wszystko kwestia doświadczeń na starszych samochodach. W ciagu ostatnich 5-10 lat samochody zmieniły się nie do poznania.

Awatar użytkownika
MarcinŁ
Posty: 511
Rejestracja: 2016-12-14 16:50
Lokalizacja: Rybnik

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: MarcinŁ » 2018-12-29 10:51

@Roland miałem do niedawna dokładnie takie same odczucia jak Ty. Do momentu kiedy miałem okazję pojeździć nowoczesnym benzyniakiem. Jak to opisałem wcześniej wrażenia są niesamowite. Dostajesz wszystko, co dawał wcześniej jedynie turbodiesel, a nawet więcej - kultura pracy, brak klekotania i cisza w kabinie. Dynamika jazdy taka sama, jak nie lepsza, spalanie na takim samym poziomie. Cena niższa, koszty utrzymania pewnie też. IMHO jednak należy się pogodzić z końcem diesli...

@adriankolodziej w pewnym uproszczeniu: moment obrotowy odpowiada za przyspieszenie, a moc silnika za Vmax. Na obydwa parametry olbrzymi wpływ ma masa i trochę aero.

Awatar użytkownika
tommi
Posty: 3785
Rejestracja: 2014-10-01 11:48
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: tommi » 2018-12-29 13:12

[

Mój diesel ma 140km w silniku 2.0
A benzyna 211 KM w silniku 2.0
[/quote]

Ten Pierwszy ma szansę 500 tys km przejechać ten drugi 300 tys będzie miał problem.
Moc odbija się na na przebiegu międzynarodowym.
pozdrawiam Tommi

Awatar użytkownika
adriankolodziej
Posty: 223
Rejestracja: 2017-07-27 11:46
Kontakt:

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: adriankolodziej » 2018-12-29 14:53

tommi pisze:[

Mój diesel ma 140km w silniku 2.0
A benzyna 211 KM w silniku 2.0
Ten Pierwszy ma szansę 500 tys km przejechać ten drugi 300 tys będzie miał problem.
Moc odbija się na na przebiegu międzynarodowym.[/quote]

Oczywiście, ale wszystkie nowe auta są tak produkowane, aby wytrzymać stosunkowo krótko. Za kilka lat zapomnimy o 20 letnich samochodach. Wymiana będzie następowała maksymalnie po 10 latach. Większość z nas będzie miała "samochód na abonament". Zresztą do tego dążą producenci.

reddccrew
Posty: 150
Rejestracja: 2018-10-17 21:27

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: reddccrew » 2018-12-29 15:11

Ja dodam coś od siebie. Silnik diesla jest dobry pod warunkiem przebiegu. Poprzedni samochód 260 tys km w ciągu 3 latch. Zero awarii teraz wykupiłem samochód zrobił kolejne 40 tys km mam 300 tys km. Samochód po przeglądzie pdf zużyty na poziomie 10% sprzęgło sprawne motor sprawny. Jedyny minus w sumie to standard w tych motorach to zużycie oleju. Potrafi wypić go sporo przy dużych prędkościach i moim zdaniem żaden moto benzynowy nowy 1.4 1.5 to max 200 tys km. Sorry taka prawda. A już broń boże jakieś 1.0 1.2 turbo. Ale Polska teoretycznie wolny kraj i każdy ma prawo do swojej decyzji :-). Jednak trend nowoczesnej postepowej fatalnej unii pokazuje że diesle będą wypierane.

Wszystkiego dobrego w nowym roku!

Awatar użytkownika
Noigel
Posty: 153
Rejestracja: 2018-02-28 21:18

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: Noigel » 2018-12-29 17:36

Hehe zaraz zrobi się gównoburza, ide po popcorn :)

P.S Tylko Diesel :P

Awatar użytkownika
adriankolodziej
Posty: 223
Rejestracja: 2017-07-27 11:46
Kontakt:

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: adriankolodziej » 2018-12-29 18:07

Nikt się tutaj nie kłóci, a przedstawia swoje poglądy. Każdy ma okazję ocenić argumenty i wybrać samochód dla siebie. Prawda jest taka, że UE zakaże wjazdu do dużych miast silnikom diesla. A za kilka lat nawet benzynowym. Zresztą Holandia do 2020 roku wpuści do Amsterdamu tylko samochody elektryczne.

A nasz Orlen też myśli o wspieraniu samochodów elektrycznych. Więc przyszłością są elektryki. Na początek wyeliminują diesle, a potem benzynę.

Awatar użytkownika
Severin
Posty: 243
Rejestracja: 2015-11-21 15:12

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: Severin » 2018-12-29 19:22

Co do przyszłości diesli. W ty roku na targach w Hanowerze Mercedes pokazał podwozie (ramę) ciężarówki z napędem elektrycznym. Obklejona bateriami wyglądała jak kiść winogron. Idziemy z kumplem, patrzymy, WTF - co oni za g..no zrobili - chyba jednak Niemców ich Got opuścił. I co się okazało, chcieli pokazać, że ciężarówka elektryczna jest co najmniej bez sensu. Klasyczne silniki diesla w transporcie, jeszcze długo będą jeździły. Co do samochodów elektrycznych, to ciekawe, skąd weźmiemy na nie prąd i jak zutylizujemy toksyczne akumulatory (tak na marginesie)

Awatar użytkownika
MarcinŁ
Posty: 511
Rejestracja: 2016-12-14 16:50
Lokalizacja: Rybnik

Re: "Nowy" samochód - leasing

Post autor: MarcinŁ » 2018-12-29 20:34

Źródeł prądu jest wiele. Wszystko zależy od kosztów i technologii - także spalania paliw kopalnych.
Akumulatory akurat bardzo dobrze i stosunkowo łatwo się utylizuje i recykluje. Problemem jest raczej ich wytwarzanie, które nie jest zbyt przyjazne dla środowiska. Obecnie największym problemem jest technologia produkcji litu. Można jednak liczyć, że przy obecnych trendach i zapotrzebowaniu rynku szybko rozwiną się nowe sposoby magazynowania energii.
Tak, czy inaczej obecnie na trasy elektryka nie polecamy :mrgreen:

ODPOWIEDZ